fredag 4 februari 2011

ANNA PS OCH SÖKOPTIMERING

Idag har jag lagt ner en hel del tid på att lära mig hur jag skall tagga våra kort i Photoshop, det är alltså att lägga in loggan eller något annat på ett kort. Det var inte så svårt när man väl lärt sig men jag hade helt omöjligt kunnat lära mig detta själv. Vår duktiga fotograf Karin Lindén från Lönnsbackafotograferna har med stort tålamod haft kurs över telefon. Det är rysligt kul.

Så fick jag också lära mig att META märka fotografierna som vi lägger ut på nätet. Allt för att öka sökoptimeringen. Ja det är ju massor av nytt att lära sig gällandes sökoptimering också men nu börjar vi förstå grunderna iallafall. Från nu är alla korten metade, alltså matade, med mer information så att ni lättare skall hitta till oss när ni söker efter Anna PS på nätet.

Fick ett bra tips på sida att lära sig mer Photoshop, Moderskeppet.

Ännu en kul dag på jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar