torsdag 17 mars 2011

RESA TILL SÖMNADSFABRIK

Produktionschef och Supervisor var så proffsiga och vänliga
Idag är jag just hemkommen från en resa till Lettland, en oerhört givande och bra resa för AnnaPS. Vi kom till en oerhört välskött fabrik ca en timme från Riga i en liten by nära Litauens gräns. Här kändes det i väggarna att sömmerskorna (jag såg inte en enda man) mådde bra och trivdes med sina jobb. Fabrikschefen och Supervisor var vänliga och mycket proffessionella. Det kändes så rätt allting, som att stoppa nyckel i låset. Här kommer vi framöver sy våra trosor och det känns att det kommer bli så bra. Magkänslan är på topp. Ordning och reda, kompetens och trivsel....bättre än så kan det inte bli!
Jag skall berätta mer om vad som händer i en sömnadsfabrik i framtida blogginlägg, jag som älskar produktion tycker det är så kul att se hur saker blir till. Att sedan få njuta av en väl fungerande produktionsapparat gör mig smått lycklig. 
Traditionen att sy i Lettland är gammal och mycket stark. De har en lång tradition av hantverk och sömnad.

Mamma framför fabriken, stöttar med sömnadskompetens och välbehövligt stöd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar