tisdag 6 september 2011

Bära insulinpump - to wear insulin pump

Jag bär alltid min pump i de trosor med ficka som jag utvecklat.
Nattetid är det helt suveränt. Jag lägger pumpen i fickan och knäpper knappen. Den syns nästan inte alls, den ligger säkert, slangen ligger innanför trosan och det finns ingen risk att jag varken tappar insulinpumpen eller jag eller någon annan fastnar i den.
Det är enkelt att ta av sig insulinpumpen och underkläderna utan att pumpen syns.
På dagarna kan jag bära tighta kläder, klänning m.m. och jag klarar mig helt utan kläder med ficka.

På dagtid kan det ibland vara lite bökigt att ta upp och ner insulinpumpen ur trosorna men jag har vant mig och tycker det går bra. Men jag har tyckt att det behövs ett komplement och därför utvecklar jag nu ett snyggt linne där man kan förvara insulinpumpen som gör det lättare att ta fram pumpen på dagarna.
Själv använde jag klämman mest förut. Det gick ganska bra och det var den bästa förvaringslösning jag tyckte fanns. Men jag upplevde det mest störande nattetid att ha pumpen fastklämd i trosorna. Speciellt när man behövde gå på toaletten och pumpen ramlade ur och ner på golvet, eller att jag behövde hålla i insulinpumpen för att inte tappa den. Allt det slipper jag nu.

Här är en bild med när jag bär min insulinpump. På denna bild har jag slangen på utsidan. Det finns ett knapphål i fickan så man kan dra slangen på insidan.

English: I wear daily my insulin pump in the AnnaPS panties with a pocket. During the night I love them because then I can wear the insulin pump discrete, store it safely, no risk of dropping the insulin pump. I can sleep safely, without worrying about the hose. It is now possible to wear clothes without pocket, tight and fitted clothes and also to be able to wear a dress. To make it even easier to wear insulin pump during the day, I am now developing a strap linen with a pocket. I am really looking forward for these linen. In the picture below you can see the panties with pocket for an insulin pump, here you can see the hose. But you can have the hose inserted through the button hole on the inside. Well hidden and well protected!
I wear my insulinpump in AnnaPS panties

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar