onsdag 21 september 2011

Lars Wallin utställning på Waldemarsudde besöks av AnnaPS

I helgen var det sista chansen att se vår eminenta klädskapare Lars Wallins utställning på Waldemarsudde på Djurgården i Stockholm. Lars Wallin firar 20 år som designer. Vi var där för detta ville vi inte missa!
Vilken upplevelse!
Lars Wallin besitter fantastiska färdigheter och hans skapelser ger mycket intryck. Lars Wallin är en av få i Sverige som kan skapa Haute Couture och varje klädesplagg är ett konstverk. En sådan stor och omfattande samling med klädesplagg tar lång tid att att skapa. Vi är mäkta imponerade.

Själv föll jag mest på samarbeten med andra varumärken, som skinnhandskarna från Jofama som jag själv har högst på min önskelista. Skinnjackorna från Jofama som Lars Wallin designat är riktiga klassiker som alltid kommer ha ett värde, de är så snygga. Sedan gillar jag sängen från Carpe Diem, får jag någon gång ett stort sovrum så vet jag vilken säng jag skulle vilja ha, inte så typisk svensk dock. Om jag inte redan var gift skulle jag definitivt vilja gifta mig i de halvhöga bootsen i vitt med svandun från Rizzo. Alltså bröllopskorna från Rizzo av Lars Wallin....varför fanns inte de när jag gifte mig!?

Vi på AnnaPS får drömma om ett designsamarbete med Lars Wallin....han har faktiskt designat underkläder åt Twilfit på 90-talet. Men de underkläderna är inte AnnaPS stil....med oss skulle det vara.....mmmm.....drömmen får leva vidare.

Så till Haute Couture, för det är ju ändå där Lars Wallin har sitt signum. Varje klänning är perfekt sydd, skuren och pressad. Jag vet inte om jag någonsin kommer bära en sådan klänning för tillfällena för dessa är inte många men det är fascinerande att titta på hantverket och tygerna. Så fascinerande.

Vi tackar Lars Wallin som bjudit på denna härliga show och hoppas få se mer även i framtiden. Själva gick vi därefrån fulla med energi och inspiration och känsla av "att allt är möjligt" Hemma njuter jag nu av de så snygga Lars Wallin tändsticksaksar från museeshopen (varför köpte jag inte flera!).
Tyvärr fick man inte fotografera inne på utställningen men här är iallafall något

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar