måndag 4 juli 2011

Karin Lindén- AnnaPS fotograf

Vi vill presentera lite närmare några av de personer som varit med under vår resa
Först ut är Karin Lindén från Lönnbackafotograferna som tagit alla våra vackra foton. 
Karin har vuxit upp i Östhammar och har sina rötter även i Roslagen, vår gemensamma nämnare!


Kreativa Karin! Missa inte hennes erbjudande för familjefotografering.. 












































- Hej Karin, skulle jag kunna interjvua dig till vår blogg?
Karin: Vad roligt, självklart!


Hur kom du i kontakt med AnnaPS första gången?
K: Ni hade sett bilder från ett bröllop i Öregrund som jag fotode på min hemsida. Ni gillade stilen och kontaktade mig. 


Hur var det att jobba tillsammans med oss?
K: Vårt första möte blev så häftigt! Det fanns så mycket men ändå ingenting att tala om. Vi tänkte helt lika. Det var bara att köra! Efter att ha fotograferat trosorna i studio så satte vi dem på riktiga modellerna. Det blev i skärgården, en isande kall novemberdag. Miljön var just sådär rent, vackert och enkelt, som Anna PS står för. Hela dagens shoot genomsyrades av en lugn och skön stämning rakt igenom. Det är en fotografs dröm att tillsammans med uppdragsgivaren ha dagen så väl planerad så att man kan vara spontan och inspirerad i varje moment. Kring matbordet vid lunch var vi alla en stor familj! 


Använder du AnnaPS trosor?
K: Att också ha hjärtat med i den produkt man fotograferar är ju nästan ett måste. Och det kände jag ganska omgående att jag hade. När jag för första gången testade Anna Ps trosor med långa ben blev jag kär direkt. Jag älskar modellen, tyget, känslan - allt! Nu använder jag bara Anna PS trosor.


Hur ser det ut framöver?
K: Det är fantastiskt att få vara med från början. Och självklart är jag nyfiken på vilka nya produkter som Anna PS tar fram. För mig räcker det med trosor med kvalité som är vackra men jag är sprudlande glad för att alla insulinpumps-användare äntligen har någonstans att stoppa insulinpumpen. Jag vill fortsätta att fotografera för Anna PS för jag vet att varje shoot kommer att överraska.

Vad händer i sommar? 
K:  Under sommaren jobbar jag som mest. Jag fotograferar bröllop i olika delar av Sverige så gott som varje lördag och passar på att ha semester däremellan. Ibland tar jobbet mig till sagolika platser och man kan låta slumpen avgöra. Det tycker jag om, att se endel dagar av semestern som oskrivna blad. Och jag älskar att fotografera så för mig är det inte alls tråkigt att jobba. Mitt tips tiller alla är att Lönnbackafotograferna har 20 % rabatt på alla barn och familjefotograferingar under sommaren. Vill man passa på att samla familjen när de har söta fräknar och fina skrubbsår på knäna så är det NU. Ett fotografi är något som man har kvar hela livet. Jag tror knappast att det finns någon investering som slår det. Jag skulle vilja att alla får uppleva hur roligt man kan ha när man fotograferas. Att stå stelt och le och titta rakt in i kameran är inte porträttering: det är en stelkrampsspruta! Sådant trams vill jag inte att någon ska behöva gå igenom.

Vill du dela dig av ett sommartips?
K: På sommaren finns tid att varva ner och lägga märke till saker på ett annat sätt. För några år sedan åkte jag igenom samma vackra allé under olika tider på dygnet och så gott som varje dag när jag jobbade på Hemvården i Björklinge. Jag upptäckte att precis klockan 20.30 var ljuset som allra vackrast och en dag när jag och barnen hade varit och badat i Långsjön och var på väg hem åkte vi spontant dit för att ta några bilder. Barnen var övertrötta, den minsta började gråta och det äldre tröstade henne. Jag tog en bild. Den vann senare ett jättestort pris! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar