fredag 29 maj 2015

DX Berlin - I'm so excited!


The day is here, when I can share the big news I have! Ever since I started my career as Content Marketing and Social Media Consult at AnnaPS, I've been given opportunities I'm so grateful for - but this one beats almost everything so far.

(FÖR TEXT PÅ SVENSKA, VÄNLIGEN SE NEDAN)

The 5th to 7th of June, I'll be heading to Berlin for what they call the European Diabetes Exchange Forum (or DX). This is an event for diabetes bloggers from all over Europe, and I'm one of the two representing Sweden. It's the company Abbott who's hosting the weekend in Berlin, and I'm invited there as a key note speaker - to talk about my life with diabetes, my life as a diabetes entrepreneur, but mostly - of course - AnnaPS. I'm so excited!

This is a forum in which the participants will be able to learn, discuss and share ideas around diabetes. I feel so privileged! As the weekend approaches, I will share my preparations on the AnnaPS social media channels. And of course I'll be posting pictures live when I'm in Berlin too! 

Want to share the joinery with me? Head over to our Instagram account (@annaps_scandinavia), and follow me there! Or hit me up on Twitter (@Diabetesia). The entire event can also be tracked down in  all kinds of social medias using the hashtag #dxberlin.

I hope you'll take this journey with me! 

Text: Sofia Larsson-Stern
Content Marketing and Social Media Consult at AnnaPS

_________________________________________________

Dagen är här, då jag kan dela med mig av de stora nyheterna jag har! Ända sedan jag började jobba som "Content Marketing and Social Media"-konsult på AnnaPS, har jag fått möjligheter som jag är så tacksam för - men det här slår ändå nästan allt hittills.

Den 5:e till 7:e juni åker jag till Berlin på ett event de kallar för European Diabetes Exchange Forum (eller DX). Det är ett event för diabetesbloggare från hela Europa, och jag är en av två som representerar Sverige. Det är företaget Abbott som anordnar helgen i Berlin, och jag är ditbjuden som "key note speaker" - för att prata om mitt liv med diabetes, mitt liv som diabetesentrepenör, men mest - såklart - om AnnaPS. Jag är så taggad!

Det här är ett forum i vilket deltagarna kommer lära sig mer om, diskutera och dela idéer kring diabetes. Jag känner mig så priviligerad! Allt eftersom helgen närmar sig, kommer jag dela med mig av mina förberedelser i AnnaPS' sociala mediekanaler. Och självklart kommer jag även posta bilder när jag är på plats i Berlin också!

Vill du hänga med mig på resan? Gå in på vårt Instagramkonto (@annaps_scandinavia), och följ mig där! Eller leta upp mig på Twitter (@Diabetesia). Hela eventet kommer även gå att följa i olika sorters sociala medier genom hashtaggen #dxberlin.

Jag hoppas att ni hänger med mig på resan!

Text: Sofia Larsson-Stern
Content Marketing and Social Media Consult at AnnaPS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar