onsdag 25 mars 2015

The AnnaPS armband - a tight fitting problem solver

A close up shot of the AnnaPS armband.
Are you an Omnipod user? A FreeStyle Libre user? Or maybe you just haven't figured out where to keep your insulinpump, dextrose or phone while working out? Well, now AnnaPS Scandinavia has the solution to your problems!

(FÖR TEXT PÅ SVENSKA, VÄNLIGEN SE NEDAN)

Some diabetics have problems with their diabetes gadgets, mainly when it comes to making them stay on for as long as one wishes them to. I'm talking about the Omnipod insulin pump or the FreeStyle Libre glucose meter. The glue on the pump/sensor is produced to be super strong, but sometimes it loosens anyway. Sometimes caused by water, sometimes by walking into a doorpost and sometimes you're just really unlucky.

Therefore, we have produced a solution to these problems. The AnnaPS armband. It's an elastic band to put around your upper or lower arm. You can use it as protection for your Omnipod or sensor, but it also has a small pocket where you can keep your insulin pump (other sorts than Omnipod), hand units or your phone. Perfect for the every day life, as well as when working out!

I have myself been a FreeStyle Libre user, and although I wasn't attacked by any doorposts, I still found myself being overly careful every now and then. So I know by experience that I would have loved to try one of these on back then. But once I tried it out now - I fell in love immediately. This is definitely something I'll be using when out running. Maybe even one for my insulin pump, and another one for my phone?

This is me with my AnnaPS armband, holding my insulin pump (Medtronic MiniMed 640G). 
Here you can see my friend who today is wearing a FreeStyle Libre, who's tried the armband too. He likes to keep his hand unit in the pocket while the actual armband is protecting the sensor:



The armband is available in our webshop starting TODAY! You find it here: http://www.annaps.com/sv/kvinna/linne-med-ficka-for-insulinpump/armbindel-boxi2-svart.html

Text: Sofia Larsson-Stern
Content Marketing and Social Media Consult at AnnaPS


__________________________________________________________

Är du en Omnipodanvändare? En FreeStyle Libreanvändare? Eller du kanske bara inte har listat ut var du ska ha din insulinpump, dextrosol eller mobil när du tränar? Nu har AnnaPS Scandinavia lösningen på dina problem!

Vissa diabetiker har problem med sina diabetesprylar, främst när det kommer till att få dem att sitta kvar så länge som önskat. Jag pratar om Omnipodpumpen eller glukosmätaren FreeStyle Libre. Limmet på pumpen/sensorn är framtaget för att vara superstarkt, men lossnar trots det ibland. Ibland orsakat av vatten, ibland av att gå in i en dörrkarm och ibland är man bara väldigt otursam. 

Därför har vi tagit fram en lösning på dessa problem. AnnaPS-armbindeln. Det är ett elastiskt band som du kan sätta på din över- eller underarm. Du kan använda det som skydd för din Omnipod eller din sensor, men det har även en liten ficka där du kan förvara din insulinpump (andra sorter än Omnipod), handenheter eller din mobil. Perfekt både i vardagslivet likväl som under träning!

Jag har själv varit en FreeStyle Libreanvändare, och även om jag aldrig blev attackerad av några dörrkarmar, kom jag ofta på mig med att vara överdrivet försiktig då och då. Så jag vet av erfarenhet att jag gärna skulle ha testat en av dessa då. Men när jag testade den nu - blev jag kär direkt. Det här är definitivt något jag kommer använda när jag är ute och löper. Kanske till och med ett till min inuslinpump och ett annat till min telefon?

Här (bilden ovan) ser ni min kompis som idag använder FreeStyle Libre, som också har testat armbandet. Han gillar att ha sin handenhet i fickan medan armbindeln skyddar sensorn.

Armbindeln finns i vår webshop från och med IDAG! Du hittar den här: http://www.annaps.com/sv/kvinna/linne-med-ficka-for-insulinpump/armbindel-boxi2-svart.html


Text: Sofia Larsson-Stern
Content Marketing and Social Media Consult at AnnaPS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar